loading...
آموزش‌های ویدیویی
hossein parto بازدید : 110 سه شنبه 13 آذر 1397 نظرات (0)

 

محور انتخاب‌ش طراحی موشن گرافیک ده است.

اعمال حالت‌ها طراحی موشن گرافیک ی مختلف اعمال به هر بخش متقاطع

شما می‌توانید تنظیمات را برای ه طراحی موشن گرافیک ر بخش از یک بخش عرضی تغییر دهید تا نماهای مختلفی از مدل ۳ بعدی را ترکیب کنید، مانند Wireframe با یکدست.

  • بخش Cross را انتخاب کرده، و گزینه‌های طراحی موشن گرافیک موجود در بخش پایینی زبانه صحنه‌ها را انتخاب کنید. تنظیمات فعلی شما برای بخش عرضی قابل‌رویت اعمال می‌شوند.
  • بر روی Settings کلیک کرده، یا تنظیمات پیکربندی ۳ بعد طراحی موشن گرافیک ی را انتخاب کنید.
  • در بالای دیالوگ باکس، روی دکمه Section کلیک شده فعلی کلیک کنید.

به طور پیش‌فرض همه تنظیمات برای بخش عبور متناوب خاموش می‌شوند و باعث می‌شوند که آن نامریی به نظر برسد.

  • گزینه‌های تحویل را برای بخش عبور جایگزین انتخاب کنید، و روی OK کلیک کنید.

 

تنظیمات شبک طراحی موشن گرافیک ه ۳ بعدی

هر مش در مدل ۳ بعدی در یک خط جدا طراحی موشن گرافیک گانه در قسمت بالای صفحه ۳ بعدی ظاهر می‌شود. یک شبکه را برای دسترسی به تنظیمات شبکه و اطلاعات در بخش پایینی پانل سه‌بعدی انتخاب کنید.

اطلاعات شامل تعدادی از مواد و بافت‌های استفاده‌شد طراحی موشن گرافیک ه در شبکه و همچنین تعداد ریوس و faces است که در آن‌ها وجود دارد. همچنین می‌توانید گزینه‌های نمایش شبکه زیر را تنظیم کنید:

نکته: برای دیدن سایه‌ها، چراغ‌ها را تنظیم کنید و ری traced را برای تح طراحی موشن گرافیک ویل کیفیت انتخاب کنید. به تنظیمات صحنه سه‌بعدی نگاه کنید.

کنترل‌های سایه را بررسی کنید که آیا شبکه انتخاب‌شده سایه را بر روی سطح آن از گ طراحی موشن گرافیک ره‌های دیگر نمایش می‌دهد یا نه.

توجه: برای گرفتن سایه‌ها از صفحه زمین روی گره‌های، ۳ D> زمینی Plane Plane را انتخاب کنید. برای طراحی موشن گرافیک تراز کردن این سایه‌ها با اشیا، ۳ D> شی Snap را برای Plane Ground انتخاب کنید

کنترل‌های سایه‌ها را نشان دهید که آیا شبکه انتخاب‌شده سایه را بر روی سطوح شبکه دیگر ایجاد می‌کند یا نه. طراحی موشن گرافیک

نامرئی شبکه را پوشش می‌دهد، اما هر گونه سایه‌ای بر روی سطح آن نمایش می‌دهد. طراحی موشن گرافیک

شفافیت سایه: نرمی سایه‌ها که توسط مش انتخاب شده‌است. این تنظیمات زمانی مفید است که اشیا سه‌بعدی را با لایه‌های زیرین ترکیب کنید.

 

نشان دادن یا پنهان ک طراحی موشن گرافیک ردن یک مش

؟ در قسمت بالای صفحه ۳ D روی آیکون چش طراحی موشن گرافیک م کنار یک نام شبکه در قسمت بالای صفحه ۳ D کلیک کنید.

 

گره‌های مجزا را به هم وصل می‌ طراحی موشن گرافیک کند

از ابزار موقعیت شبکه برای حرکت، چرخش، یا مقیاس طراحی موشن گرافیک یک مش انتخاب‌شده بدون حرکت مدل به عنوان یک کل استفاده کنید. ابزار موقعیت به همان روش به عنوان ابزار موقعیت سه‌بعدی اصلی در پانل Tools عمل می‌کنند. برای اطلاعات در مورد هر ابزار، حرکت، چرخش، یا مقیاس یک مدل با ابزارهای شی سه‌بعدی ر طراحی موشن گرافیک ا ببینید.

  • یک شبکه را در قسمت بالای صفحه ۳ D انتخاب کنید. شبکه منتخب با یک جعبه قرمز در بخش پایینی پانل برجسته شده‌است.
  • از ابزار موقعیت شبکه‌ای در بخش پایینی پانل برای حرکت به شبکه استفاده کنید.

برای دستکاری کل مدل در حالی که یک شبکه منفرد انتخاب می‌شود، از ابزارهای ۳ بعدی در پانل Tools استفاده کنید.

 

تنظیمات موا طراحی موشن گرافیک د سه‌بعدی

قسمت بالای صفحه ۳ D متریال مورد طراحی موشن گرافیک استفاده در فایل ۳ بعدی را لیست می‌کند. یک یا چند ماده ممکن است برای ایجاد ظاهر کلی مدل مورد استفاده قرار گیرد. اگر یک مدل حاوی چندین شبکه باشد، ممکن است یک ماده خاص در ارتباط با هر شبکه وجود داشته باشد. یا یک مدل را میتوان‌ از یک طراحی موشن گرافیک شبکه ساخته اما از مواد مختلف در مناطق مختلف استفاده کرد.

 

 

 

یک ماده انتخاب‌شده و نقشه‌های بافت مربوطه آن.

A گزینه‌های مو طراحی موشن گرافیک اد نمایش B را نمایش می‌دهد B را نمایش می‌دهد و ابزار menu نقشه E را انتخاب می‌کند.

 

برای یک ماده انتخاب‌شده در بخش فوقانی پانل سه‌بعدی، بخش پایینی نقشه بافت خاص مورد استفاده این ماده را نشان می‌دهد. برخی از انواع بافت مانند Diffuse و Bump معمولاً بر روی فایل‌های ۲ بعدی تکیه می‌کنند تا رنگ و یا الگوی خاصی را که بافت را ایجاد می‌کنند، تام طراحی موشن گرافیک ین کنند. برای دیگر انواع بافت، شما ممکن است به یک فایل دو بعدی جداگانه نیاز نداشته باشید. به عنوان مثال می‌توانید به طور مستقیم Gloss، Shine، Opacity و یا بازتاب را با ورود ارزش‌ها تنظیم کنید.

نقشه‌های بافتی که توسط یک م طراحی موشن گرافیک اده به کار می‌رود در پانل Layers پیدا می‌شود که توسط گروه نقشه بافت گروه‌بندی شده‌اند.

برای دیدن ناخن شست یک تصویر نقشه بافت، طراحی موشن گرافیک موش را بر روی نام بافت (برای مثال، بازتاب یا روشن) نگه دارید.

خنثی کردن رنگ ماده. این نقشه پراکنده می‌تواند یک رنگ جام طراحی موشن گرافیک د یا هر نوع ۲ D باشد. اگر می‌خواهید نقشه بافت diffuse را حذف کنید، مقدار swatch رنگ Diffuse، رنگ diffuse را تنظیم می‌کند. همچنین می‌توانید با نقاشی مستقیماً روی مدل یک نقشه diffuse ایجاد کنید. تصویر سه‌بعدی را ببینید.

Opacity، opacity ماده را افزایش داده یا کم می‌کند (۰ - ۱۰۰ %). شما می‌توانید از یک نقشه بافت و یا the scrubby برای کنترل opacity استفاده کنید. مقادیر grayscale (grayscale) از نقشه بافت، opacity (opacity) مواد را کنترل می‌کند. مقادیر سفید به ایجاد ابهام کامل و ارزش‌های سیاه منجر به ایجاد شفافیت کامل می‌شوند.

Bump بدون تغییر شبکه زیرین، ایجاد خراش در سطح مواد می‌کند. یک نقشه bump یک تصویر سیاه و سفید (grayscale) است که در آن مقادیر سبک‌تر، مناطق سطح بالا و مقادیر تیره‌تر را ایجاد می‌کنند که نواحی سطحی تملق را ایجاد می‌کنند. می‌توانید یک فایل نقشه bump ایجاد کرده یا بار کنید، یا شروع به نقاشی روی مدل کنید تا به طور خودکار یک فایل نقشه bump ایجاد کنید. تصویر سه‌بعدی را ببینید.

میدان Bump افزایش می‌یابد یا bumpiness را کاهش می‌دهد. تنها در صورتی فعال است که یک نقشه bump وجود داشته باشد. عددی را در این زمینه وارد کنید و یا از اسلایدر زبر کننده استفاده کنید تا قدرت ضربه را افزایش یا کاهش دهید.

زمانی که یک سطح به جای یک زاویه دیده می‌شود، Bumpiness بیشتر مشخص می‌شود.

 

عادی مثل یک نقشه bump، یک نقشه معمولی جزییات سطح را افزایش می‌دهد. بر خلاف نقشه بافت bump، که براساس یک تصویر grayscale single - است، یک نقشه معمولی بر پایه تصویر چند کاناله (RGB) می‌باشد. مقادیر هر رنگ

 

 

 

کانال نشان‌دهنده مولفه‌های x، y و z از یک سطح نرمال بر روی سطح مدل است. یک نقشه معمولی می‌تواند برای صاف کردن سطوح گره‌های چند ضلعی پایین به کار رود.

توجه: فتوشاپ از ن طراحی موشن گرافیک قشه‌های نورمال استفاده می‌کند، که سریع‌ترین پردازش را ارایه می‌دهد.

محیط محیط تصویر محیط اطراف مد طراحی موشن گرافیک ل ۳ بعدی را مشاهده می‌کند. نقشه‌های محیطی به صورت panoramas کروی استفاده می‌شوند. محتوای نقشه محیط را میتوان‌ در مناطق بازتابنده این مدل دید.

برای جلوگیری از یک نقشه محیط از بازتاب روی یک طراحی موشن گرافیک ماده خاص، تغییر reflectivity را به ۰ % تغییر دهید، یک نقشه بازتابی که ناحیه مواد را پنهان می‌کند و یا نقشه محیط برای آن ماده را حذف می‌کند، اضافه کنید.

تامل بازتاب دیگر اشیا در صحنه سه‌بعدی و نقشه محیط بر روی س طراحی موشن گرافیک طح ماده را افزایش می‌دهد.

روشن کردن رنگی است که doesn't بر نورپردازی به نمایش تکیه دارد. این افکت را طراحی موشن گرافیک ایجاد می‌کند که شی سه‌بعدی از درون آن روشن می‌شود.

برق مقدار نور را از منبعی تعریف می‌کند که منعکس‌کننده سطح زمین و پشت به بیننده است.  شما می‌توانید با ورود به یک مقدار در میدان و یا با استفاده از اسلایدر قرمز رنگی سازگار شوید.  اگر یک نقشه دایره‌ای مجزا ایجاد کنید, شدت رنگ‌ها در نقشه در ماده کنترل می‌شود.  در نواحی سیاه, نواحی سفید رنگ‌های روشن و سفید ایجاد می‌کنند, و ارزش‌های میانی اندازه یک برجستگی را کاهش می‌دهند.

درخشش نور انتشار نور منعکس‌شده ناشی از تنظیمات Gloss را کاهش می‌دهد. shininess کم (پراکندگی بالا) نور ظاهری بیشتری را با تمرکز کم‌تر تولید می‌کند. shininess های بالا (پراکندگی کم) نور مریی و روشن‌تر و روشن‌تری تولید می‌کنند.

تنظیم Gloss (عدد چپ) و درخشش (عدد صحیح)

 

توجه: اگر یک شی ۳ D دارا طراحی موشن گرافیک ی بیش از نه نوع بافت فتوشاپ است، بافت‌های اضافی در پانل Layers و فهرست ۳ بعدی مد Paint ظاهر می‌شوند. (برای نمایش دومی، ۳ D> ۳ D Paint را انتخاب کرده، و یا از منوی Paint در منوی صحنه‌ای تابلو سه‌بعدی استفاده کنید. طراحی موشن گرافیک

Specular رنگی نمایش‌داده‌شده برای و طراحی موشن گرافیک یژگی‌های برجسته (برای مثال، هایلایت ها و shininess).

Ambient رنگ برای نور محیط قابل‌مشاهده در سطوح بازتابنده (بازتابنده)، رنگ را تنظیم می‌کند. این رنگ با محیط فراگیر جهانی برای کل صحنه تعامل دارد. به تنظیمات صحنه سه‌بعدی نگاه کنید.

Refraction پارامتر شکست را در زمانی تنظیم می‌کند که کیفیت صحنه برای ری traced تنظیم می‌شود و گزینه refractions در دیالوگ باکس ۳ D> ترسیم می‌شود. Refraction تغییر در جهت نور است که در تقاطع دو رسانه (مانند هوا و آب) با شاخص‌های شکست مختلف رخ می‌دهد. مقدار پیش‌فرض برای مصالح جدید ۱.۰ (مقدار تقریبی برای هوا) است.

 

نمونه و استفاده از مطال طراحی موشن گرافیک ب به طور مستقیم بر روی اشیا

ابزار افت مواد ۳ بعدی بیشتر شبیه ابزار Bucket طراحی موشن گرافیک Paint است، به شما اجازه می‌دهد تا مواد را مستقیماً روی سه شی سه‌بعدی اعمال و اعمال کنید.

  • در پانل سه‌بعدی، ابزار کاهش متریال سه‌بعدی را انتخا طراحی موشن گرافیک ب کنید.
  • اشاره‌گر را روی یک شی سه‌بعدی در پنجره سند حرکت دهید. هنگامی که ماده‌ای که می‌خواهید از آن استفاده کنید مشخص است، Alt - click (ویندوز) یا گزینه - (Mac OS) را انتخاب کنید.
  • اشاره‌گر را حرکت دهید تا موادی را که می‌خواهید تغییر دهید طرح کنید، و روی آن کلیک کنید.

برای مثال تصویری از یک ماده مشخص‌شده، بخش یا mesh انتخاب‌شده را در پنجره سند ببینید.

 

 

مواد را مستقی طراحی موشن گرافیک ماً روی اشیا انتخاب کنید

  • در پانل سه‌بعدی، ابزار کاه طراحی موشن گرافیک ش متریال سه‌بعدی را نگه دارید، و ابزار متریال Select ۳ D را انتخاب کنید.
  • اشاره‌گر را روی یک شی سه‌بعدی در پنجره سند حرکت دهید. زمانی که ماده‌ای که می‌خواهید انتخاب کنید، مشخص‌شده، کلیک کنید.

 

اعمال، ذخیره طراحی موشن گرافیک و یا پیش تنظیمات مواد بار

پیش تنظیمات متریال به شما اجازه می‌دهد که به سرعت گروه‌هایی از تنظیمات بافت را اعمال کنید. پیش تنظیمات پیش‌فرض حاوی مواد مختلفی مانند فولاد، پارچه و چوب است.

روی پیش‌نمایش مطالب کلیک کنید تا پانل برجسته‌تر از پیش تعیین‌شده نمایش داده شود.

 

  • در پانل سه‌بعدی، روی پیش‌نمایش مواد کلیک کنید.
  • در پانل برجسته‌تر از پیش تنظیم‌شده، هیچ کدام از موارد زیر را انجام دهید:
    • برای اعمال یک پیش‌نمایش، دوبار کلیک کنید.
    • برای ایجاد یک تنظیمات از تنظیمات بافت فعلی، روی آیکون منوی بازشو کلیک کرده و متریال جدید را انتخاب کنید.
    • برای تغییر نام یا حذف پیش تنظیمات انتخاب‌شده، روی آیکون منوی بازشو کلیک کرده، و تغییر نام یا حذف مواد را انتخاب کنید.
    • برای ذخیره کردن گروه فعلی پیش از پیش تنظیمات، روی آیکون منوی بازشو کلیک کرده، و مواد ذخیره‌شده را انتخاب کنید.
    • برای تغییر گروه نمایش‌داده‌شده، روی آیکون منوی بازشو کلیک کنید. سپس مواد اولیه را برای بازیابی یک گروه ذخیره‌شده، بار کردن مواد برای الحاق یک گروه ذخیره‌شده، یا جایگزینی مواد انتخاب کنید.

 

ایجاد یک نقشه بافت

  • روی پوشه iconnext روی نوع نقشه بافت کلیک کنید.
  • بافت جدید انتخاب کنید.
  • نام، ابعاد، وضوح و مد رنگ برای نقشه جدید را وارد کنید، سپس روی OK کلیک کنید.

برای مطابقت با نسبت منظری یک نقشه بافت موجود، ابعاد آن را با hovering کردن اشاره‌گر موس بر روی نام نقشه در پانل Layers پیدا کنید.

 

 

نام نقشه بافت جدید در کنار نوع نقشه بافت در پانل مواد نمایش داده می‌شود. همچنین به فهرست بافت زیر لایه ۳ بعدی در پانل Layers اضافه شده‌است. نام پیش‌فرض نوع نقشه بافت اضافه‌شده به نام مادی است.

 

نقشه بافت را بار کنید

شما می‌توانید یک فایل بافت دوبعدی موجود را برای هر یک از نه نوع نقشه بافت موجود بار کنید.

  • روی پوشه ic طراحی موشن گرافیک onnext به نوع بافت کلیک کنید.
  • بافت بار را انتخاب کرده، سپس فایل بافت ۲ بعدی را انتخاب کرده و باز کنید.

 

ایجاد یک نقشه بافت bump

یک نقشه بافت bump پر شده با مقدار grayscale خنثی محدوده بیشتری را در زمان نقاشی روی نقشه فراهم می‌کند.

  • در پانل Tools، روی مجموعه نمونه رنگ پس‌زمینه کلیک کنید.
  • در رنگ Color رنگ، درخشندگی را به ۵۰ % تنظیم کرده، و مقادیر R، G و B را به مقادیر مساوی تنظیم کنید. روی OK کلیک کنید.
  • در پانل سه‌بعدی، روی فولدر iconnext تا Bump کلیک کنید.
  • بافت جدید انتخاب کنید.
  • تنظیمات زیر را در دیالوگ باکس جدید انتخاب کنید:
    • برای مد رنگ، Grayscale را انتخاب کنید
    • برای محتویات پس‌زمینه، انتخاب رنگ پس‌زمینه.
    • (اختیاری) عرض و ارتفاع را برای مطابقت با ابعاد نقشه بافت پراکنده برای مواد تنظیم کنید.
  • روی OK کلیک کنید.

نقشه بافت bump ایجاد شده و به فایل‌های نقشه بافت فهرست‌شده در پانل مواد اضافه می‌شود. همچنین به عنوان یک بافت در پانل Layers پیدا می‌شود.

 

باز کردن یک نقشه بافت برای ویرایش

شمایل تصویر را انتخاب کرده، و بافت باز را انتخاب کنید.

نقشه بافت به عنوان یک شی هوشمند در پنجره سند خود باز می‌شود. پس از ویرایش بافت، پنجره سند ۳ بعدی را فعال کنید تا به روز رسانیها‌ در مدل را ببینید. به ویرایش بافت سه‌بعدی مراجعه کنید.

 

حذف یک نقشه بافت

  • برای نوع بافت روی تصویر iconnext کلیک کنید.
  • انتخاب باف طراحی موشن گرافیک ت را انتخاب کنید.

اگر بافت حذف‌شده یک فایل خارجی است، می‌توانید با استفاده از فرمان بافت بار از منوی نگاشت بافت آن را دوباره بارگذاری کنید. برای بافت‌های داخلی که از درون این فایل ۳ بعدی به آن‌ها اشاره شده‌است، باز کردن یا مرحله جلو برای بازیابی یک بافت حذف‌شده را انتخاب کنید.

 

ویرایش ویژگی‌های بافت

یک نقشه بافت طراحی موشن گرافیک ی به یک ناحیه سطحی

برچسب ها گروه تبلیغاتی ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 99
  • بازدید ماه : 356
  • بازدید سال : 1,597
  • بازدید کلی : 9,446