loading...
آموزش‌های ویدیویی
hossein parto بازدید : 62 یکشنبه 20 آبان 1397 نظرات (0)

سفارش میکس ویدیو

 

  1. D، روی ابزار Reset کلیک کنید. سفارش میکس ویدیو 

ابزار راه‌اندازی مجدد بازتاب X و سایر تنظیمات را از مراحل قبلی حذف می‌کند. در حالی که نقاشی، برای برگرداندن تنظیمات ابزار از زمان به زمان بسیار مفید است، بنابراین تنظیمات قبلی با ضربه‌ه سفارش میکس ویدیو ای بعدی شما تداخل نمی‌کنند.

ا سفارش میکس ویدیو گر از یک قرص و خودکار استفاده می‌کنید، باید دوباره فشار Stylus را فشار دهید تا تاثیر فشار شما را هنگام نقاشی ببینید.

  1. تنظیمات رنگ را به رنگ قرمز تیره یا رن سفارش میکس ویدیو گی دیگر تغییر دهید که با رنگ سبز فعلی تفاوت دارد.
  2. در تنظیما سفارش میکس ویدیو ت برس، روی آیکون زیر کلیک کرده و یک ضربه بزنید:

با تغییر شکل برس مربعی، ضربه قلم شما یک لبه صاف دارد. همراه با اشکال موجود از آیکون‌ها، شما می‌توانید از بسیاری از اشکال برس غیر معمول دیگر که بر پایه پرونده‌های تصویری هستند، انتخاب ک سفارش میکس ویدیو نید. این کار را در مرحله بعدی انجام خواهید داد. قبل از این که قدم بعدی را بردارید، ضربه قلم‌مو را که درست کرده‌اید برگردانید به طوری سفارش میکس ویدیو که از ضربه بعدی رنگ منحرف نشود.

  1. در تنظیمات مدل سه‌بعدی Pa سفارش میکس ویدیو int D، روی دکمه Browse کلیک کنید.

یک پنجره مرور شده با فهرستی از فایل‌های تصویر مختلف باز سفارش میکس ویدیو می‌شود. هر فایل نشان‌دهنده یک شکل برس متفاوت است.

  1. jpg را انتخاب کرده و روی Open کلیک کنید. سفارش میکس ویدیو 
  2. روی کوهان Dino's کلیک کنید و به سختی قل سفارش میکس ویدیو م‌مو را تکان دهید تا یک نقطه از رنگ ایجاد کنید.

به جای رنگ یکدست، سفارش میکس ویدیو یک الگو در دینو عمرانی ظاهر می‌شود. این الگو در نتیجه استفاده از فایل dapple.jpg برای شکل قلم‌مو است. the را برگردان.

  1. حالا موس را روی دینو drag و یک ح سفارش میکس ویدیو سفارش میکس ویدیو رکت پی‌درپی و پیوسته را رنگ بزنید.

الگوی شکل قلم‌مو، خود را وقتی سفارش میکس ویدیو که رنگ می‌کنید، همپوشانی می‌کند و منجر به یک الگوی راه‌راه می‌شود. the را برگردان.

  1. برای اجتناب از الگوی همپوشانی زمانی قبلی، Spacing Stamp ( سفارش میکس ویدیو در the) را به مقدار زیر ۱ افزایش دهید، مانند ۰.۸. پینت روی دینو با یک ضربه پیوسته و شما الگوی قلم‌مو را بدون هم پوشانی خواهید دید.

تنظیمات Spacing مهر زمانی که سطح را سفارش میکس ویدیو لمس می‌کنید، نحوه اعمال رنگ را مشخص می‌کند. اگر Spacing را تا ۱ تنظیم کنید، لبه‌های الگوی شکل برس به هم می‌رسند. اگر فاصله بین ۱ تا ۱ را تنظیم کنید، فضای بین الگوی شکل برس وجود خواهد داشت. اگر فاصله را سفارش میکس ویدیو کم‌تر از ۱ تنظیم کنید، الگوی شکل قلم‌مو با هم همپوشانی خواهند داشت.

نقاشی با برس رنگی پینت سفارش میکس ویدیو 

شما می‌توانید از ابزار سه‌بعدی D با the تنظیم‌شده در دسترس با Effects Paint استفاده کنید. brushes تاثیرات رنگی نه تنها شامل الگوها، بلکه تصاویری از قبیل گل، پر، مو و آتش نیز هستند.

در مراحل زیر، با یک قلم‌مو بر روی دینو عمرانی نقاشی می‌کنید. قبل از اینکه شروع کنید، ابتدا در نظر بگیرید با brushes اثر پینت آشنا شوید، همان طور که در درس ۱ آموزش داده شد: نقاشی در ۲ بعدی با استفاده از اثرات پینت.

برای رنگ کردن با یک قلم‌مو رنگ پینت

  1. در بخش Brush از تنظیمات ابزار سه‌بعدی D، روی آیکون زیر کلیک کنید (به Brush) برای تنظیم brushes brushes Effects Paint preset:

پنجره Visor باز می‌شود. The صدها of تاثیر پینت را به پوشه‌های گروهی سازماندهی می‌کند.

  1. به پوشه watercolor بروید و روی آن کلیک کنید.

در سمت راست، نمونه swatch از the E سفارش میکس ویدیو ffects Paint برای این دسته ظاهر می‌شوند.

  1. برس رادیاتور را انتخاب کنید. (برای دیدن نام of، ا سفارش میکس ویدیو شاره‌گر pointer را بکشید).

پنجره رو باز بذار، اما تکون بخور تا بتونی دوباره دینو رو ببینی سفارش میکس ویدیو 

اگر از یک قرص و قلم استفاده می‌کنید، باید دوباره فشار Stylus را فشار دهید تا تاثیر فشار خود را وقتی که رنگ سفارش میکس ویدیو می‌کنید، ببینید. فشار Stylus خاموش است زیرا از برس Artisan به یک برس رنگی پینت تغییر کرده‌اید.

برای brushes اثرات پینت، فشاری که برای قلم اعمال می‌کنید سه تنظیمات مختلف را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اگر تنظیمات را تغییر دهید، تنها برس سفارش میکس ویدیو انتخابی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. تنظیمات هر برس از هم جدا هستند.

  1. روی دینو نقاشی کن سفارش میکس ویدیو 
  2. در بخش برس برای تنظیمات ابزار سه‌بعدی سفارش میکس ویدیو D، روی آیکون زیر کلیک کنید (ویرایش الگو) برای اصلاح تنظیمات قلم‌مو (ویرایش الگو):

پنجره تنظیمات Paint Effects Brush باز می‌شود. هر گونه تغییر شما به تنظیمات در این پنجره نمایش ضربه بعدی شما را تحت‌تاثیر سفارش میکس ویدیو قرار می‌دهد. به عنوان مثال، شما the brush's را افزایش خواهید داد.

  1. بخش پرده را در پنجره Settings تاثیرات Paint باز کنی سفارش میکس ویدیو د. برای تنظیمات Incandescence۱، اسلایدر را به سمت راست حرکت دهید و در وسط متوقف شود.
  2. بستن پنجره Settings (Settings) و رنگ ر سفارش میکس ویدیو وی دینو. حالا رنگ روشن است.

مات و مات و مات و مبهوت مانده بود. سفارش میکس ویدیو 

در مراحل بعدی، رنگ را روی دینو عمرانی smear و محو سفارش میکس ویدیو خواهید کرد. Smearing با یک قلم‌مو رنگ پینت رنگ‌های مجاور را در امتداد مسیر حرکت ترکیب می‌کند. Blurring لبه‌های رنگ‌های مجاور را با میانگین گیری مقادیر رنگ خود نرم می‌کنند. سفارش میکس ویدیو 

برای لکه‌دار کردن و محو کردن با brushes اثر پینت

  1. پنجره Visor را به دید قرار دهید.
  2. در پوشه wetInWet کلیک کرده و سپس روی برس mel کلیک کنید. پنجره Visor را ببندید.

در تنظیمات ابزار سه‌بعدی D، تحت تنظیمات عملیات پینت، مشاهده کنید که عملیات پینت در حال حاضر برای smear اثرات Paint تنظیم شده‌است. The که شما انتخاب کردید، cleanWaterDrip است، تنظیماتی دارد که تنظیمات smear را به طور خودکار برای شما روشن می‌کند.

  1. پینت در کنار دینو عمرانی قرار دارد. لکه‌های رنگ، اثر مشابهی را بر روی رنگ مرطوب dripping ایجاد می‌کنند.
  2. در بخش عملیات پینت دارای تنظیمات ابزار سه‌بعدی D، Paint Effects Blur را انتخاب کنید.

این کار، قلم‌مو را انتخاب کرده و قلم‌مو را محو می‌کند.

  1. برای دیدن اثر تار تار در عرض آن طرف دینو to را بکشید.

نقاشی روی نقشه bump

سپس، الگوی bump را روی دینو عمرانی نصب خواهید کرد. در مایا، بافت bump، توهم آسودگی سطحی را ایجاد می‌کند. این کار این کار را با استفاده از normals سطحی انجام می‌دهد تا سطح به ظاهر پر از دست‌انداز به نظر برسد. این برای ایجاد پوست Dino's بسیار مفید است.

برای نقاشی کردن یک بافت نقشه ضربه

  1. در پنجره ابزار سه‌بعدی D، روی ابزار Reset کلیک کنید تا به تنظیمات پیش‌فرض برگردید.
  2. در بخش Textures فایل، مشخصه تنظیمات Paint را بر روی نقشه Bump تنظیم کنید.
  3. روی Assign / ویرایش Textures کلیک کنید.

پنجره Assign / ویرایش پنجره ظاهر می‌شود.

قبلاً در این درس، نقاشی شما تنها ویژگی رنگ را تحت‌تاثیر قرار داد. برای ایجاد ضربه، لازم است که یک BumpMap را به عنوان ویژگی جدید انتخاب کنید که می‌خواهید نقاشی کنید، و سپس یک بافت جدید برای the که ایجاد می‌کنید مشخص کنید.

  1. در ویرایش / ویرایش پنجره سفارش میکس ویدیو Textures، هر دو اندازه X و اندازه Y را به ۵۱۲ تنظیم کرده و سپس روی AssignTextures کلیک کنید.

مایا یک بافت فایل ایجاد می‌کند و آن را به ویژگی نقشه B سفارش میکس ویدیو ump ماده DinoSkin اعمال می‌کند.

در نمای صحنه، رنگ Dino's به رنگ سفید تغییر می‌کند. ساختار نقشه Bump مبتنی بر رنگ‌های سیاه و س سفارش میکس ویدیو فید (grayscale) هستند. به طور پیش‌فرض، هنگامی که یک تصویر ایجاد شده ایجاد می‌کنید، در مناطق سطحی ظاهر می‌شود که کنتراست رنگ سفید و سفید قابل‌توجه در آن وجود دارد. به عنوان مثال، اگر یک منطقه راه‌راه سیاه و سفید دارد، شما شیارهای آن را خواه سفارش میکس ویدیو ید دید. مناطق با کنتراست کم یا بدون کنتراست، هیچ کاهشی را نشان نمی‌دهند.

این برجستگی در نمای صحنه نمایش داده نمی‌شود؛ شما باید یک تصویر خاص ایجاد کنید تا آن‌ها را ببینید. همین مساله زمانی درس سفارش میکس ویدیو ت است که شما برخی ویژگی‌های دیگر مانند شفافیت و شفافیت را رنگ می‌کنید.

پیش از اینکه شما بر روی دینو پاشیده شوید، باید پنل‌های مایا را تنظیم سفارش میکس ویدیو کنید تا بتوانید به طور تعاملی نتایج حرکت‌های شما را در یک تصویر کامل ببینید.

  1. قسمت‌های> Layouts Layouts> Two Two را انتخاب کنید.
  2. در پانل پایین، تابلوهای> تابلوی> را انتخاب کنید.

حالا مایا دیدگاه پرسپکتیو، نمایش ترسیم، و تنظیمات ابزار سه‌بعدی D را نشان می‌دهد. با این ترتیب می‌توانید حرکت‌های شما را همان طور که رنگ می‌کنید، ببینید.

  1. از دید پرسپکتیو، دوربین را به دید نزدیک از سمت چپ حرکت دهید.
  2. در نمایش ترسیم، IPR را انتخاب کرده و یا حق مالکیت معنوی را بر روی آن ترسیم کنید. این تصویری از دینو عمرانی را در نمایش ترسیم ترسیم می‌کند.
  3. در نمایش ترسیم، یک جعبه انتخاب اطراف بخش میانی و قوز دار بکشید.

این منطقه زمانی که نقاشی می‌کنید به روز رسانی خواهد شد.

برای اینکه IPR به منظور ایجاد خراش مانند رنگ شما ایجاد شود، باید پس از هر حرکت، بافت نقشه ضربه را به روز رسانی کنید. شما می‌توانید این را به طور خودکار تنظیم کنید.

  1. در بخش Textures فایل مدل ۳ D Paint، به به‌هنگام‌سازی در ضربه ضربه‌ای مراجعه کنید.

برای اثر bump شیار دار، شما باید شکل برس را تغییر دهید.

  1. در بخش Brush از تنظیمات ابزار سه‌بعدی D، روی دکمه Browse کلیک کنید.

۱۲. برس hatch.jpg را انتخاب کرده و روی Open کلیک کنید.

۱۳. در طرف Dino's.

به به روزرسانی های نمایش با هر حرکت توجه کنید.

این برجستگی به عنوان شیار در سطح Dino's ظاهر می‌شود چون شما نوارهای سیاه متضاد را بر روی بافت سفید رنگ کرده‌اید. به طور کلی، خاکستری یا سیاه بر روی یک پس‌زمینه سفید، منجر به bumps می‌شود که باید حاشیه دار شوند.

اگر می‌خواهید bumps که روی سطح ظاهر می‌شوند را ایجاد کنید، می‌توانید با یک پس‌زمینه سیاه شروع کنید و رنگ خاکستری یا سفید بر روی آن بکشید. برای مثال، شما می‌توانید بافت را با یک رنگ سیاه سیلاب فرو کنید، سپس به جای سیاه پیش‌فرض، حرکت‌های سفید یا خاکستری را رنگ بزنید.

کنتراست بیشتر بین رنگ پس‌زمینه و رنگی که شما رنگ را رنگ می‌کنید منجر به bumps عمیق می‌شود. کنتراست کم‌تر منجر به bumps ظریف‌تر می‌شود. در مرحله قبل، با استفاده از یک رنگ سیاه، منجر به bumps برجسته می‌شود. اگر تنظیمات رنگ را به رنگ خاکستری روشن تغییر دهید و بر روی پس‌زمینه سفید رنگ بکشید، تنها برجستگی ظریف ظاهر خواهد شد.

این، درس را به پایان می‌رساند.

۱۴. قبل از انجام دادن درس‌های دیگر، جعبه کانال را در پنجره مایا باز کنید.

۱۵. Select Display> Elements> Channel Box / Layer Editor.

نقاشی درس ۳: فراتر از درس

در این درس به چند تکنیک اصلی مربوط به ابزار سه‌بعدی D معرفی شد. شما یاد گرفتید که چطور:

  • textures را مستقیماً بر روی سطوحی با استفاده از ابزار پینت ۳ بعدی قرار دهید.
  • رنگ‌ها را به طور قرینه بر روی سطوح قرار دهید.
  • ویژگی‌های مقیاس خاکستری رنگی را برای ایجاد اثرات بافت برآمدگی ایجاد کنید.

قابلیت‌های دیگری نیز در بخش عملیات پینت مثل کلون option برای brushes Artisan وجود دارد. با همانندسازی گزینه می‌توانید رنگ و الگوی را از یک ناحیه از بافت کپی کنید و سپس آن الگو را در جای دیگری روی بافت رنگ کنید. برای جزییات بیشتر در مورد این گزینه‌ها و تکنیک‌های ابزار سه‌بعدی D، به کمک مایا مراجعه کنید.

موقعیت محیط ابزار سه‌بعدی ابزار پینت ۳ بعدی

اگر نیاز به حرکت یا تغییر نام یک فایل فایل دارید که مایا از نقاشی شما خلق می‌کند، به دایرکتوری ۳ dPaintTextures تحت دایرکتوری پروژه فعلی نگاه کنید. اگر یک بافت پرونده‌ای موجود را رنگ کنید که قبلاً ایجاد کرده‌اید، برای مثال، با یک برنامه رنگ، مایا یک کپی از آن ایجاد می‌کند و آن را در دایرکتوری ۳ dPaintTextures ذخیره می‌کند.

آماده‌سازی UVs برای نقاشی

در این درس شما با یک مدل چند ضلعی که به طور خاص برای نقاشی در این درس آماده شده‌بود کار کردید.

برای رنگ کردن با موفقیت در سطح چند ضلعی یا ز سفارش میکس ویدیو یربخش، شما باید قبل از قبل سطح را تنظیم کنید. UVs نقطه‌ای هستند که در اطراف سطح مانند ریوس قرار گرفته‌اند. آن‌ها کنترل این که چگونه مایا یک بافت در اطراف یک سطح را گسترش می‌دهد را کنترل می‌کنند. سفارش میکس ویدیو برای چند ضلعی‌های و سطوح زیربخش، شما باید the را طوری تنظیم کنید که

textures - از جمله آن‌هایی که با ابزار سه‌بعدی D سفارش میکس ویدیو رنگ می‌زنید، هنگامی که به مواد سطحی اعمال می‌شوند، صحیح به نظر می‌رسند. (The های روی سطوح NURBS به طور خودکار برای شما ترتیب داده می‌شوند، بنابراین شما مجبور نیستید آن‌ها را تغییر دهید).

شما با استفاده از منوی پنجره UV (منوی پنجره) UVs را مشاهده و ادیت کنید. شما می‌توانید یک مقدمه برای UVs و ادیتور ویژگی UV را با تکمیل کلاس نقشه‌برداری UV Texture در این کتاب به دست آورید. همچنین می‌توانید اطلاعات بیشتری و 

برچسب ها سفارش میکس ویدیو ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 371
  • بازدید سال : 1,612
  • بازدید کلی : 9,461