loading...
آموزش‌های ویدیویی
hossein parto بازدید : 55 دوشنبه 14 آبان 1397 نظرات (0)

سفارش طراحی رول آپ

 

  • از یک منحنی revolved ایجاد می‌کنید، می‌توانید سطح را در یک سطح جز سفارش طراحی رول آپ با حرکت CVs یا گروه‌های مقیاس بندی of روی آن سطح برای سفارشی کردن شکل سطح، ادیت کنید.

(شما باید تاریخ ساخت ر سفارش طراحی رول آپ ا به منظور انجام این کار خاموش کنید)

NURBS درس ۲: مقدمه سفارش طراحی رول آپ 

 اولیه این ابزار را با استفاده از یک صفحه سفارش طراحی رول آپ 

برای آماده کردن یک کره برای sculpting سفارش طراحی رول آپ 

  1. دقت کنید که مراحل in درس‌هایی را انج سفارش طراحی رول آپ ام داده‌اید: آماده‌سازی برای درس‌ها.
  2. Create Create NURBS Primitives> کره را انتخاب کنی سفارش طراحی رول آپ د. در پنجره گزینه‌های، Edit Attributes را انتخاب کنید، مقادیر زیر را وارد کنید، سپس روی دکمه Create کلیک کنید:
    • شعاع: ۶ سفارش طراحی رول آپ 
    • تعداد بخش‌ها: ۳۰ بعد از ظهر: ۳۰ سفارش طراحی رول آپ 

) CVs بیشتر به معن سفارش طراحی رول آپ ی دقت بهتر آن است که شما یک سطح را ویرایش می‌کنید. تعداد of تعداد

ما ۳۰ بخش را انتخاب کردیم و spans را برای این درس انتخاب کردیم زیرا تجربه نشان داده‌است که این اجازه می‌دهد که دقت کافی صورت بدون کند کردن عملیات مایا در ایستگاه کاری با ق سفارش طراحی رول آپ درت پردازش متوسط کافی باشد. سفارش طراحی رول آپ 

یادداشت سفارش طراحی رول آپ 

در قالب صفحه نمایش، اگر نمایش> NURBS Smoothness> فاین آرت یا متوسط را انتخاب کنید، isoparms بیشتر از there واقعی و بخش‌های واقعی ظاهر می‌شوند. سطح به صورت بصری با دقت اضافه نمایش داده می‌شود، اما the اضافی no ندارند و نمی‌توانند ویرایش شوند.

  1. نام کره را Egghead نام ببرید.
  2. این کره را ۹۰ درجه در سمت خود بچرخانید (چرخش Z: ۹۰). این موقعیت the CVs را به خوبی برای مدل‌سازی یک سر و چهره ساده انتخاب می‌کند. یاد می‌گیرید که چرا بعداً در این درس.
  3. برای دادن شکل بیضی، ScaleX را برای کره تا ۱.۳ یا بیشتر تنظیم کنید. با این حال، شما می‌توانید Egghead را در بالای شبکه حرکت دهید تا شبکه با دیدگاه شما نسبت به Egghead تداخل نداشته باشد. همچنین، موقعیت دوربین را به این شکل قرار دهید تا محور Z از نقاط محور نمایش به سمت شما باشد.

اصلاح مواد سطحی برای مشاهده ساده‌تر

از آنجا که شما مدل‌سازی سطحی ظریف در این درس را انجام خواهید داد، نمایش Egghead با هایلایت های روشن مفید است تا بتوانید به روشنی تاثیرات تغییراتی را که ایجاد می‌کنید، ببینید. در مرحله بعد، یک ماده Blinn به Egghead اختصاص خواهید داد تا هایلایت های روشنی به سطح آن بدهند. این گام‌ها هیچ توضیحی ندارند، زیرا موضوع سایه، تمرکز یک درس بعدی است.

برای تعیین یک ماده سطح Blinn

  1. با انتخاب Egghead، دکمه ۵ را فشار دهید تا سطح را با سایه یکدست به نمایش بگذارید.
  2. Egghead راست کلیک کرده و مواد> Material Material متریال جدید را انتخاب کنید.

ویرایشگر ویژگی فوراً برای مواد Blinn نمایش داده خواهد شد.

  1. اسلایدر صفت رنگ را به طور تقریبی ۳ / ۴ از راه سمت راست بکشید، eccentricity را به صفر تنظیم کنید، و پنجره را باز کنید.

روش‌های پایه

در مراحل بعدی، شما با ویژگی‌های ابزار هندسه Sculpt آشنا خواهید شد. با این ابزار، شما از ماوس و stylus برای هل دادن، کشیدن، یا صاف کردن یک شکل بدون رنگ بدون انتخاب یا نمایش CVs استفاده می‌کنید. بعد از تمرین در سطح، شما حرکت‌های نمایشی خود را پاک خواهید کرد و سپس ویژگی‌های Egghead's را شروع خواهید کرد.

برای تمرین sculpting با استفاده از عملیات sculpting پایه

۱. با انتخاب Egghead، ویرایش NURBS> Tool Sculpt Geometry> را انتخاب کنید. در پنجره تنظیمات ابزار، روی ابزار Reset کلیک کرده، و اطمینان حاصل کنید که پارامترهای Sculpt نمایش داده شده‌اند.

در بخش Sculpt Parameters، چهار عملیات برای sculpting یک سطح وجود دارد. هر یک بر روی سطح سطحی که شما (ضربه) موس یا stylus را نسبت به سطح زیر کشش می‌دهید، تاثیر می‌گذارد:

عملیات پوش، سطح در ناحیه سکته را از بین می‌برد. عملیات کشش سطحی را در ناحیه ضربه بالا می‌برد. عملکرد هموار باعث کاهش خراش یا برآمدگی‌ها در جایی می‌شود که شما بکشید. عمل پاک کردن اثرات سه عملیات دیگر را حذف می‌کند. عملیات پاک تا آخرین باری کار می‌کند که شما صحنه را ذخیره کرده‌اید و یا دکمه Update را در سمت راست سطح پاک کرده‌اید.

  • با هر یک از چهار عملیات روی سطح آزمایش کنید. نگران نتایج نباشید. تنها با واکنش به ضربه‌های موس خود آشنا شوید.

به طور پیش‌فرض، ضربه‌های فشار و کشش سطحی را در جهت نرمال (عمود) به سطح تغییر دهید. برای ایجاد تغییر شکل حاصله، استفاده از فشار و کشش را در یک طرف، پهلو، و یا بالا به هنگام بررسی نتایج در یک نمای پرسپکتیو جداگانه بررسی کنید. دیدگاه پرسپکتیو را به طور منظم برای بهترین بازخورد بصری مشاهده کنید.

هنگامی که علامت موشی را روی سطح قرار می‌دهید، با یک شمایل دیواری قرمز تغییر می‌کند که مخفف نام عملیاتی که اجرا می‌کنید را نشان می‌دهد. برای مثال، چهار P برای فشار است.

نماد قرمز همچنین شعاع منطقه آسیب‌دیده از سکته را نشان می‌دهد. مقدار شعاع (U) شعاع را تغییر می‌دهد.

  • عملیات پاک‌سازی را انتخاب کرده و روی دکمه Flood کلیک کنید. این همه تغییرات شما را پاک می‌کند.
  1. عملیات کشش را انتخاب کرده و a (U) ۰.۲۵ را وارد کنید، سپس بین یک جفت of افقی بدون عبور از هم بکشید.

این اثر ندارد چون شعاع سکته با the هر دو طرف تماس برقرار نمی‌کند. بدون توجه به عملیاتی که از آن استفاده می‌کنید، فقط CVs تحت‌تاثیر ضربه قرار می‌گیرند.

  1. the (U) را به ۲ تغییر دهید و ضربه‌های قبل را تکرار کنید.

این ضربه‌ها سطح را تغییر می‌دهند، زیرا شعاع، the را همپوشانی می‌کند. همانطور که این مثال نشان می‌دهد، شما باید مطمئن شوید که شعاع به اندازه کافی بزرگ است که بر the مورد نظر تاثیر گذارد. متداول است که شعاع‌های متعدد را در طول یک جلسه sculpting تغییر دهید.

اگر ترجیح می‌دهید بدون افزایش شعاع یک منطقه کوچک را سفارش طراحی رول آپ قرار دهید، می‌توانید با اضافه کردن isoparms بیشتر به منطقه اضافه کنید. این کار را بعداً در کلاس انجام خواهید داد.

  1. سیل تغییرات در سطح را همانطور ک سفارش طراحی رول آپ ه قبلاً انجام دادید، پاک کنید.
  2. عملیات کشش را با یک شعاع سفارش طراحی رول آپ (U) بر روی یک isoparm عمودی بکشید. برای مقایسه، کشش افقی را به همراه داشته باشید.

حرکت عمودی باع سفارش طراحی رول آپ ث ایجاد یک صخره نازک‌تر از فشار افقی می‌شود زیرا چگالی isoparms عمودی بیشتر است. تعداد of های زیربنایی و موقعیت یابی آن‌ها بر نتیجه ضربه‌های شما تاثیر می‌گذارد.

نوک سفارش طراحی رول آپ 

شم سفارش طراحی رول آپ ا می‌توانید شعاع ابزار هندسه Sculpt را با استفاده از Hotkey تنظیم کنید. ابزار را روی شی حرکت دهید، دکمه b را فشار دهید و چپ یا راست بکشید. دایره روی شی با مقدار شعاع عددی، اندازه ابزار شما را نشان می‌دهد. ضربه به شی برای سفارش طراحی رول آپ سفارش طراحی رول آپ امتحان کردن یک سایز جدید

  1. سیل تغییرات در سطح را همانطور که قبلاً انجام دادید، پاک کنید.
  2. نمای دوربین را به گونه‌ای چرخش دهید که محور X نمایش نقاط محور به سمت شما باشد. کشش کشش عمودی را دوباره رسم کنید.

وقتی ضربه شما به مرکز of نزدیک می‌شود، یک kink رخ می‌دهد. تغییر یک سطح به طور متقارن در منطقه‌ای که در آن بسیاری از isoparms در یک نقطه همگرا می‌شوند، قطب نامیده می‌شوند. همیشه موقعیت of را هنگامی که یک سطح درست می‌کنید، در نظر بگیرید. به طور کلی، sculpt جایی که isoparms به طور مساوی تقسیم می‌شوند به طور منظم توزیع می‌شوند.

۱۰. تمام تغییرات را دوباره پاک کنید، سپس دیدگاه دوربین را تغییر موقعیت دهید تا محور Z از نقاط محور نمایش به سمت شما باشد.

نوک

اگر ابزار هندسه Sculpt انتخاب شده‌باشد اما نه سطحی که می‌خواهید روی آن کار کنید، روی سطح کلیک کرده و انتخاب را از منوی تابلو انتخاب کنید.

روش‌های sculpting اضافی

حالا که ویژگی‌های اصلی را یاد گرفتید، تکنیک‌های مفید دیگر را قبل از شروع به مدل کردن ویژگی‌های صورت یاد خواهید گرفت.

برای تمرین تکنیک‌های sculpting اضافی

  1. در بخش پارامتر Sculpt ابزار هندسه Sculpt، ماکس جابجایی را به ۲ تنظیم کرد.
  2. یک حرکت کشش عمودی رسم کنید.
  3. جابه‌جایی مکس را به ۱ تغییر دهید.
  4. یک حرکت عمودی دیگر در همان نزدیکی رسم کنید.

The جابجایی حداکثر فاصله the CVs را با یک ضربه تنها فشار می‌دهند.

  1. تغییرات سطح را پاک کنید.
  2. حداکثر جابه‌جایی را به ۲ تنظیم کنید.
  3. یک حرکت کشش عمودی رسم کنید.
  4. Opacity را از مقدار پیش‌فرض ۱ به مقدار of تنظیم کنید.
  5. یک حرکت عمودی دیگر در همان نزدیکی رسم کنید.

یک صخره از بقیه بلندتر است. ارزش Opacity تاثیر حداکثر جابجایی را دارد. برای مثال، با an ۰.۲، هر سکته تقریباً ۰.۲ برابر اثر تنظیمات ماکس Displacement است.

به طور کلی بهتر است از یک مقدار با Opacity کم به اندازه فشار یا کشش استفاده کنید. شما می‌توانید تغییر شکل را به تدریج با چندین ضربه افزایش دهید.

اگر می‌خواهید تنها بر روی یک منطقه کوچک از یک سطح تاثیر بگذارید، از ماوس خود برای کلیک کردن به جای ضربه زدن به منطقه استفاده کنید. اگر شعاع (U) و Opacity قلم‌مو کوچک باشد، ممکن است نیاز باشد که روی نزدیک‌ترین نقطه تقاطع دو isoparms کلیک کنید.

  1. با Opacity تنظیم‌شده به ۱، دوباره همه تغییرات روی سطح را پاک کنید.

نوک

استفاده از یک لوح الکترونیکی با قلم قلم را در نظر بگیرید. یک قلم قلم طبیعی‌تر از آن است که تغییرات سطح را همانطور که احساس می‌کند، نوازش کند. با یک قلم، شما می‌توانید یک گزینه را تنظیم کنید که باعث می‌شود شعاع و یا Opacity با فشار قلم متفاوت باشد. برای مثال، شما می‌توانید ضربه‌های سنگین‌تری به ایجاد شعاع بزرگ‌تر از ضربه‌های سبک داشته باشید.

برای انجام این کار، تب ضربه‌ای ابزار هندسه Sculpt را نمایش دهید. برای فشار Stylus، Opacity، Radius، یا هر دو را انتخاب کنید. زند گیت یک انتخاب مشترک است. اگر Radius را انتخاب کنید، مقدار (U) بر روی تب Sculpt، حداکثر شعاع را تنظیم می‌کند، در حالی که Radius (L) حداقل است. تنظیمات مختلف را بررسی کنید.

اگر از یک ماوس استفاده می‌کنید، فشار Stylus را روی هیچ‌کدام تنظیم کنید. شعاع (U) شعاع ثابت را تعیین می‌کند. شعاع (L) نادیده گرفته می‌شود.

بینی‌اش را صاف کرد،

اکنون با یک بینی ساده شروع به شروع کردن صورت Egghead's خواهید کرد.

برای ساختن یک بینی برای شخصیت

  1. موقعیت دیدگاه را در موقعیت خود قرار دهید تا محور Z از نقاط محور نمایش به سمت شما باشد.
  2. ابزار هندسه Sculpt را ر سفارش طراحی رول آپ سفارش طراحی رول آپ اه‌اندازی کنید.
  3. عملیات کشش را انتخاب ک سفارش طراحی رول آپ سفارش طراحی رول آپ رده و گزینه‌های زیر را تنظیم کنید:

شعاع (U): ۱ سفارش طراحی رول آپ  سفارش طراحی رول آپ 

تیرگی: ۰.۲ سفارش طراحی رول آپ  سفارش طراحی رول آپ 

  1. این تنظیمات شکل را انتخاب کنید تا ضربه‌های شما ی سفارش طراحی رول آپ سفارش طراحی رول آپ ک لبه نرم و محو داشته باشد:
  2. از نقطه میانی of، حرکت عمودی به پایین از بالای بینی به نوک - در فاصله بین دو صفحه افقی افقی (تصویر زیر را ببینید). از چندین ضربه برای ساخت پل بینی استفاده کنید. پره‌ها سفارش طراحی رول آپ سفارش طراحی رول آپ ی بینی را با نوازش به صور سفارش طراحی رول آپ ت افقی به سمت راست نوک بینی چند بار و سپس به سمت چپ نوک یک چند بار ایجاد کنید.

بر سفارش طراحی رول آپ ای ایجاد یک ناحیه کوچک، آیکون سکته را در آنجا قرار داده و بجای کشیدن روی ماوس کلیک کنید. سفارش طراحی رول آپ 

به منظور بررسی نتایج خود بعد از هر ضربه یا کلیک کنید. سفارش طراحی رول آپ  سفارش طراحی رول آپ  سفارش طراحی رول آپ 

اگر ضربه‌ها سطح پر از برآمدگی را ای سفارش طراحی رول آپ جاد کنند، روی عملکرد هموار قرار گیرند و یک‌بار یا دو بار بر روی سیلاب کلیک کرده و تمام ضربه‌های روی سطح را صاف کنند. از آنجا که Opacity ۰.۲ است، عمل Smooth ظریف است. متناوبا، می‌توانید با نوازش این ناحیه، یک منطقه سفارش طراحی رول آپ انتخابی را صاف کنید. این روش برای صاف کردن یک سطح به طور منظم در هنگام استفاده از کشش و فشار ضربه رایج است.

چون در ناحیه بینی تعداد نسبتاً کمی وجود دارد، شما می‌توانید یک بینی ساد سفارش طراحی رول آپ ه درست کنید که پهن و گرد است. اگر می‌خواهید ویژگی‌های تیزتر ایجاد کنید، به عنوان مثال، سوراخ‌های بینی یا برآمدگی‌های تیز، باید isoparms را در ناحیه بینی قرار دهید. sculpting یک دهان چگونگی وارد کردن isoparms سفارش طراحی رول آپ را توضیح می‌دهد.

چشم sculpting.

حدقه‌های چشم چشم و پس‌زمینه را برای چشم‌ها فراهم می‌کند.

برای sculpt کردن sockets چشم برای شخصیت

  1. عملیات پوش را انتخاب کنید.
  2. تنظیمات دیگر را همان اندازه برای بینی باقی بگذارید.
  3. برای ایجاد یک جفت چشم یک‌سان چشم، تنظیمات ضربه‌ای را در پنجره تنظیمات ابزار نمایش دهید و بازتاب را روشن کنید.
  4. تصویر بازتاب را به Z تنظیم کنید و سفارش طراحی رول آپ سپس شمایل sculpt را بر روی Egghead قرار دهید.

یک جفت آیکون فشار یک‌سان در Egghea سفارش طراحی رول آپ d ظاهر می‌شوند.

  1. موقعیت یابی را همان طور که برای پریز چشم مطلوب است تنظ سفارش طراحی رول آپ یم کنید. چندین بار در محل مورد نظر روی ماوس کلیک کنید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 171
  • بازدید ماه : 428
  • بازدید سال : 1,669
  • بازدید کلی : 9,518