loading...
آموزش‌های ویدیویی
hossein parto بازدید : 66 جمعه 11 آبان 1397 نظرات (0)

سفارش طراحی بروشور

پنجره گزینه‌های گروه، Edit Attributes را انتخاب کنید. گزینه‌ها سفارش طراحی بروشور سفارش طراحی بروشور سفارش طراحی بروشور ی زیر را تنظیم کنید:

  • گروه تحت: والد سفارش طراحی بروشور 

۴. د سفارش طراحی بروشور ر پنجره گزینه‌های گروه، روی گروه کلیک کنید.

گروه مایا در یک سلسله‌مراتب اجسام را به هم متصل می‌کند و نقطه محور در مبدا قرار می‌گیرد. (هنگامی که نقطه محوری به مبدا انتقال داده می‌شود، دست زدن ابزار اب سفارش طراحی بروشور زار برای گروه انتخاب‌شده در مبدا ظاهر می‌شود)

با دو ستون گروه‌بندی شده، سپس ستون‌ها را با گزینه چرخش کپی کنید، گروه‌ها تکرار خواهند ک سفارش طراحی بروشور رد و حول نقطه محوری در مبدا می‌گردند (۰، ۰، ۰).

برای تکثیر و چرخاندن گروه سفارش طراحی بروشور 

  1. با استفاده از گروه ستون، و سفارش طراحی بروشور یرایش> تکراری> را از منوی اصلی انتخاب کنید.
  2. در پنجره گزینه‌های تکثیر، Edit Attributes را انتخاب کرده و سپس گزینه‌های زیر را تنظیم سفارش طراحی بروشور کنید:
    • چرخش: ۰ ۹۰ ۰ نسخه سفارش طراحی بروشور 
  3. در پنجره گزینه‌های تکثیر، روی تکثیر کلیک کنید. سفارش طراحی بروشور 

این ستون‌ها تا ۹۰ درجه با هر نسخه کپی و rotated می‌شوند. سفارش طراحی بروشور 

کارتان را ذخیره کنید سفارش طراحی بروشور 

! معبد شما داره شکل میگیره قبل سفارش طراحی بروشور از ادامه دادن درس بعدی کارت رو نجات بده

برای اینکه صحنه مایا را نجات دهید

  1. برای حفظ صحنه مایا، File> Save را انتخاب کنید.
  2. نوع Lesson۳Columns را در قسمت مرورگر پرونده که برای نام فایل رزرو شده‌است تایپ کنید.
  3. روی Save کلیک کنید.

اصول درس ۳: فراتر از درس

در این درس، شما ابزار و مهارت‌های بیشتری را در داخل مایا مورد بررسی قرار دادید، همانطور که با ساخت معبد کلاسیک ادامه دادید. در این درس یاد گرفتید که چگونه:

  • از ماوس خود برای تغییر دیدگاه صحنه خود با استفاده از the، ردیابی، و دوربین tumble که هر دو تصویر ارتوگرافیک و پرسپکتیو را استفاده می‌کنند، استفاده کنید.
  • اشیا را با استفاده از ابزار تبدیل در جعبه‌ابزار و جعبه کانال بچرخانید.
  • اشیا گروه را می‌توان به عنوان یک واحد تغییر داد.
  • نمایش اشیا در دو قاب سیمی و حالت‌های سایه‌دار.
  • دسترسی به hypergraph برای مشاهده گره‌ها و سلسله‌مراتب. شما همچنین یاد می‌گیرید که بسیاری از کارها در مایا ممکن است کامل شوند یا با استفاده از تکنیک‌های چندگانه نزدیک شوند.
  • تغییر نام گره‌ها در درون the.
  • اشیا را در محل خود با استفاده از the انتخاب کنید.
  • زمانی که اشیا کپی می‌شوند از نقطه محوری گروه استفاده کنید.

قبل از این که درس بعدی را شروع کنید، ممکن است بخواهید مطالب ارایه‌شده در این درس را مرور کنید تا شما با مفاهیم و مهارت‌های مرتبط با آن‌ها آشنا باشید. برخی از کارهایی را که می‌توانید روی خودتان انجام دهید پیشنهاد داده‌اند:

  • با استفاده از ابزارهای دوربین نمایش (dolly، ردیابی، و پرش) تمرین کنید تا بتوانید در میان دیدگاه‌های thescene به طور موثر حرکت کنید.
  • حرکت کردن اشیا در حال حرکت و چرخش اجسام، و تغییر بین دیدگاه‌های مختلف صحنه (یک دیدگاه، چهار دیدگاه، یک سمت، تک، و غیره).
  • اشیا را در the نمایش دهید تا بتوانید روابط و سلسله‌مراتب آن‌ها را درک کنید.

اصول درس ۴: مقدمه

کار کردن با مولفه‌ها، بخش مهمی از جریان کار هنگام کار در مایا است. مولفه‌ها، اشیا را در یک سطح دقیق‌تر توصیف می‌کنند. همانطور که شما اجزای معبد کلاسیک خود را ویرایش می‌کنید، در مورد آنچه در مایا ممکن است بیشتر یاد می‌گیرید. در این درس یاد می‌گیرید چطور:

  • الگوی اشیا در صحنه.
  • تفاوت بین اشیا و اجزا را درک کنید.
  • ویرایش اشیا در سطح component.
  • تعیین ویژگی‌های مواد سطحی
  • دسترسی به ویرایشگر ویژگی

نمایش الگو

زمانی که صحنه شما پیچیده می‌شود، نمایش برخی از اشیا در صحنه شما به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی تنها چیزهایی را که می‌خواهید انتخاب کنید. اگر نمایش یک شی را الگو برداری، این قالب به یک رنگ خاکستری تبدیل می‌شود. شی (s) هنوز می‌تواند دیده شود، اما به راحتی انتخاب نمی‌شود. این کار به جلوگیری از انتخاب و یا تغییر تصادفی آن کمک می‌کند. شما می‌توانید نمایش اشیا را به یک الگو تغییر دهید و از آن‌ها به عنوان مرجع مدلسازی (روشی که یک شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد) استفاده کنید.

شما باید نمایش پایه و ستون را به حالت الگو تغییر دهید تا بتوانید به راحتی روی سقف معبد کار کنید.

برای الگو دادن پایه ستون و ستون

  1. در نمای کناری، با انتخاب ماسک انتخاب به سلسله‌مراتب، تمام اشیا را در صحنه خود انتخاب کنید.
  2. از منوی اصلی، نمایش Template شی نمایش Object نمایش> را انتخاب کنید.

اشیا انتخاب‌شده templated می‌شوند.

برای معبد کلاسیک شما، شما باید entablature را با استفاده از یک تیوب اولیه تیوب ایجاد کنید. An ساختاری است که به طور افقی روی ستون‌های یک معبد قرار گرفته‌است و از سقف پشتیبانی می‌کند.

برای ایجاد و تثبیت یک تیوب اولیه برای the

  1. از منوی اصلی، Create NURBS NURBS Primitives> Torus Torus را انتخاب کنید.
  2. در پنجره گزینه‌های Torus NURBS، Edit Attributes را انتخاب کرده و سپس گزینه‌های زیر را تنظیم کنید:
    • شعاع: ۸.۵ * ۵ بخش: ۵ ر ۵ ر.
  3. در پنجره گزینه Torus NURBS، روی Create کلیک کنید.
  4. در جعبه کانال، نام entablature اولیه تیوب را تغییر دهید.
  5. عمودی entablature را به صورت عمودی در صحنه حرکت دهید تا روی ستون‌ها قرار بگیرد (ترجمه Y =

۹.۷).

اجزا

همه اشیا در مایا یک تبدیل و یک نود شکل دارند. شکل‌های هندسی، مانند اصول اولیه در این برنامه آموزشی، بخش‌های کوچک‌تر به نام اجزا دارند. چند نمونه از مولفه‌ها در مایا، ریوس، صورت‌ها و بدنه‌های کنترل هستند. مولفه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که با اشیا در یک سطح بهتر کار کنید و به شما اجازه دهید آن‌ها را به روش‌های خلاقانه ویرایش کنید.

برای تغییر شکل of فراتر از تحولات در مقیاس اولیه، باید اطلاعات مولفه‌های آن را اصلاح کنید.

برای انتخاب مولفه‌های of

  1. از دید کناری، دالی با نگاه دقیق‌تری به entablature نگاه کرد.
  2. حالت انتخاب را بر روی اجزا تنظیم کنید.
  3. Right wireframe of entablature و Vertex Control را از منوی بازشو انتخاب کنید.

منوی غذایی که نمایان می‌شود، یک منوی نشانه‌گذاری برای انتخاب سریع عملیات مربوط به شی است که در آن شما راست کلیک می‌کنید. در این حالت، گزینه‌های مربوط به نمایش مولفه‌های entablature's هستند.

مجموعه‌ای از مربع‌های کوچک آبی در entablature به نام راس کنترل ظاهر می‌شوند. Vertices (CVs) شکل یک شی را براساس موقعیت خود در فضا توصیف می‌کنند. اگر هر ترکیبی از این ریوس را جابجا کنید، شکل شی را تغییر می‌دهید.

  1. یک جعبه انتخاب را در ردیف بالایی از ریوس بکشید تا انتخاب شوند.
  2. با استفاده از ابزار انتقال، ریوس را به صورت عمودی حرکت دهید تا شکل below را تغییر دهید.
  3. برای لغو نمایش صفحه نمایش CVs، صفحه wirefram سفارش طراحی بروشور e of بار دیگر روی صفحه entablature entablature کلیک کرده و حالت شی را از منوی بازشو انتخاب کنید.

بام معبد در بالای of قرار دارد. سق سفارش طراحی بروشور ف برای معبد با استفاده از نیمی از یک کره ساده ساخته شده‌است.

برای ایجاد یک سقف برای معبد سفارش طراحی بروشور 

  1. Create Create NURBS Primitives Sphere کره را انتخاب سفارش طراحی بروشور کنید.
  2. در پنجره Options کره NURBS، Edit Attributes سفارش طراحی بروشور را انتخاب کرده و سپس گزینه‌های زیر را تنظیم کنید:
    • نقطه Sweep را آغاز کنید: زاویه Sweep End: ۱۸۰ درجه شعاع: ۸.۷۵
    • تعداد بخش‌ها: ۸ - شماره of: ۴

در پنجره NURBS کره روی Create کلیک کنید.

۳. تغییر نام نصف - را تغییر دهید.

این سقف باید ۹۰ درجه بچرخد و در بالای of قرار گیرد.

چرخش و جابجا کردن سقف بر روی the

  1. به عبارت دیگر، سقف را بچرخانید تا قسمت گنبد به بالا نشان داده شود.
  2. سقف را طوری تکان دهید که نزدیک لبه فوقانی of قرار گیرد.
  3. سقف را در امتداد محور Z (دسته بازوی آبی) مقیاس کنید تا کره به صورت کمی له شود.

حالا که سقف کامل است، می‌توانید اشیا templated را خراب کنید.

به اشیا untemplate

  1. در خط وضعیت، انتخاب توسط سلسله‌مراتب و دکمه ترکیبی را انتخاب کنید.
  2. در خط وضعیت، انتخاب را با سلسله‌مراتب انتخاب کنید: دکمه الگو.

انتخاب با سلسله‌مراتب: الگو تضمین می‌کند که تنها templ سفارش طراحی بروشور ated شی توسط یک انتخاب تحت‌تاثیر قرار خواهند گرفت.

  1. در نمای صحنه، یک جعبه انتخاب را در تمام اشیا داخل صحنه بکشید تا the به طور همزمان انتخاب شون سفارش طراحی بروشور د.
  2. از منوی اصلی، نمایش Object شی> نمایش> Untemplate را انتخاب کنید. سفارش طراحی بروشور 
  3. در خط وضعیت، انتخاب را با سلسله‌مراتب انتخاب کنید: دکمه root. سفارش طراحی بروشور 

ویرایشگر ویژگی سفارش طراحی بروشور 

ادیتور ویژگی اطلاعات مربوط به گره‌ها و صفات مختلف را برای اشیا و مواد در صحنه شما فراهم می‌کند. مانند جعبه کانال، شما می‌توانید اطلاعات سفارش طراحی بروشور تبدیل پایه و بسیاری دیگر از مشخصه‌های keyable را مشاهده و ادیت کنید. با این حال، ویرایشگر ویژگی نمایش مفصل‌تر همه صفات سفارش طراحی بروشور را برای یک شی انتخاب‌شده فراهم می‌کند.

برای دیدن ویژ سفارش طراحی بروشور گی‌های شی با استفاده از ویرایشگر ویژگی

  1. در نمای صحنه، templeRoof را انتخاب کنید تا به شی انتخاب‌شده تبدی سفارش طراحی بروشور ل شود.
  2. برای سفارش طراحی بروشور دیدن ویرایشگر ویژگی، روی آیکون Show / Hide روی خط وضعیت کلیک کنید.

ویرایشگر ویژگی ویژگی‌های for را نمایش می‌دهد. ویژگی‌های مخ سفارش طراحی بروشور تلف شی templeRoof زیر زبانه‌های مختلف ظاهر می‌شوند. هر زبانه یک نود را نشان می‌دهد.

  1. برای دیدن attributes روی تب templeRoof کلیک کنید.

این تب به عنوان نود تبدیل شناخته می‌شود، زیرا مهم‌ترین ویژگی‌ها در این زبانه تغییر شکل templeRoof's است. هر شی قابل‌مشاهده در مایا یک نود تبدیل دارد، از جمله دوربین و نور.

  1. برای دیدن attributes روی تب templeRoofShape کلیک کنید.

این زبانه به گره شکل داده می‌شود زیرا ویژگی‌ها شکل هندسی object's یا ویژگی‌های فیزیکی را هنگامی که شی اولین بار ایجاد می‌شود، ایجاد می‌کنند. اکثر اشیا دارای گره‌های شکل هستند، برخی دیگر مثل گروه برای اشیا ستون نیستند. همچنین گره شکل نیز شامل انواع دیگر ویژگی‌ها مانند ویژگی‌های نمایش شی می‌باشد.

  1. برای دیدن attributes روی تب makeNurbSphere کلیک کنید.

این یک نود ورودی است که شامل ویژگی‌های مربوط به تاریخچه ساخت‌وساز object's است. مشخصه‌های یک‌گره ورودی به یک‌گره بعدی در تاریخ ساخت‌وساز برای شی در این حالت به گره templeRoofShape منتقل می‌شوند.

  1. دو گره آخر عبارتند از: initialShadingGroup و lambert۱. اگر نمی‌توانید آن‌ها را ببینید، روی the کلیک کنید.

گره‌های initialShadingGroup و lambert۱ گره‌های پیش‌فرض هستند که به ماده سایه پیش‌فرض برای یک جسم مرتبط هستند. مایا از آن‌ها برای ایجاد رنگ اولیه اشیا و دیگر تنظیمات مربوط به سایه استفاده می‌کند. اگر نور خود را برای معبد ایجاد کنید، همانطور که در مراحل زیر خواهید دید، این گره‌ها توسط the جدید ایجاد می‌شوند که شما ایجاد می‌کنید.

مواد سطحی

رنگ، shininess، و ویژگی‌های بازتابی یک شی توسط ماده سطحی آن کنترل می‌شوند (گاهی اوقات به عنوان یک ماده shader یا سایه‌ها اشاره می‌شود). ویژگی‌های مادی مربوط به نحوه شبیه‌سازی یک واکنش طبیعی به نور در دنیای کامپیوتر ۳ بعدی است.

مایا یک ماده سایه پیش‌فرض را به همه اشیا زمانی که اولین بار ایجاد می‌شوند اختصاص می‌دهد. در این بخش یاد می‌گیرید چطور یک ماده جدید را به اشیا خود اختصاص دهید.

برای مشخص کردن یک ماده جدید به اشیا معبد

  1. Right wireframe of entablature و مد شی را از منوی بازشو انتخاب کنید.

این کار ماسک انتخاب را به اشیا برمی گرداند تا بتوانید اشیا را در صحنه انتخاب کنید. این یک میان‌بر برای دسترسی به این ویژگی است.

  1. یک جعبه انتخاب را در اطراف همه اشیا در صحنه خود بکشید تا آن‌ها را انتخاب کنید.

نوک

اگر اشیا در صحنه مایا انتخاب نشوند، بررسی کنید که ماسک انتخاب شما به درستی در خط وضعیت قرار داده شده‌است.

  1. از خط وضعیت، منوی کشیده‌شده با استفاده از انتخاب‌گر منو انتخاب کنید.

منوی اصلی برای نمایش فهرست منو برای کشیدن است.

  1. از منوی اصلی، نورپردازی / سایه‌ها را انتخاب کنید تا مواد New> Blinn را انتخاب کنید.

یک ماده سایه Blinn برای تمام اشیا در صحنه و به روزرسانی های ویرایشگر مشخصه اختصاص داده می‌شود. پوشش دادن مواد زیستی (نام گذاری شده پس از آنکه مخترع این الگوریتم سایه پردازی) را برای برجسته کردن هایلایت های برجسته و برجسته بر روی سطوح فراهم می‌کند.

  1. در ویرایشگر ویژگی، نام سایه blinn۱ را به templeShader تغییر دهید.

با یک ماده سایه اختصاص‌داده‌شده به تمام اشیا، شما باید ویژگی‌های رنگ مواد templeShader را ادیت کنید.

برای ویرایش سایه ویژگی‌های shading

  1. در ویرایشگر ویژگی، در جعبه خاکستری به سمت راست کلمه رنگ کلیک کنید.

The رنگ نمایان می‌شود.

  1. در داخل گردونه رنگ کلیک کرده و ن سفارش طراحی بروشور شان‌گر را برای رسیدن به یک رنگ ماسه بکشید.

رنگ دقیق برای این درس مهم نیست. همانطور که نشانه چرخ رنگ را سفارش طراحی بروشور تنظیم می‌کنید، شی معبد همان رنگی است که شما در the انتخاب می‌کنید.

  1. برای بستن انتخاب‌گر پذیرفته شوید. سفارش طراحی بروشور 

شما بیشتر در مورد سایه Maya's و قابلیت‌های texturing در درس‌های آینده یاد خو سفارش طراحی بروشور اهید گرفت.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 62
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 43
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 145
  • بازدید ماه : 402
  • بازدید سال : 1,643
  • بازدید کلی : 9,492